Fase Alerta INUNCAT · Del 19 del 21 de desembre

Fase Alerta INUNCAT · Del 19 del 21 de desembre

Data de publicació 19/12/2025
Alerta INUNCAT
 
Comunicació del Centre de Coordinació Operativa de Catalunya

El CECAT comunica per la fase d’ALERTA del Pla Especial d’Emergències per Inundacions de Catalunya (INUNCAT) per aquest cap de setmana: des del divendres 19 de desembre a les 18 h al diumenge 21 de desembre a les 06 h.

D’acord amb la informació rebuda per part del Servei Meteorològic de Catalunya l’episodi afectarà la meitat nord-est de Catalunya, sobretot a les comarques de Barcelona i Girona. Es preveu que es superin els 20 mm/30 minut i que les pluges localment vagin acompanyades de tempesta i calamarsa.

Les intensitats més elevades es preveuen sobretot al llarg de dissabte. A més a més, es preveu una possible estaticitat i retroalimentació local dels xàfecs, cosa que pot comportar acumulacions puntuals de més de 100 mm/24 hores.

A nivell municipal s’activa el protocol de prevenció d’inundacions a Castell d’Aro, Platja d’Aro i S’Agaró

 

Consulteu consells i les recomanacionshttp://interior.gencat.cat/inundacions

Per obtenir més informació: 

Predicció i SMP: http://www.meteo.cat/prediccio/general

Predicció municipal: http://www.meteo.cat/prediccio/municipal

Incidències viàries: http://cit.transit.gencat.cat

Mobilitat: http://www20.gencat.cat/portal/site/mobilitat